top of page

הכותרות
הבולטות.

איך מותגים בונים אסטרטגיה תקשורתית שמנהלת את כל הנכסים הדיגיטליים שלהם, ולא מחפשים רק "להכניס כתבה"
אז מה זה בעצם מיתוג ואיך יחסי ציבור נכנסים לתמונה?
כולם מדברים על מיתוג. חלק חושבים שזה שם יפה ולוגו נוצץ, אחרים בטוחים שזה סרטון ויראלי או קמפיין צבעוני. האמת? זה לא זה.
מיתוג זה לא משהו שקורה ביום אחד, אלא תהליך מתמשך שבו העסק שלך הופך לזהות. יחסי ציבור הם לא רשימת תפוצה לעיתונאים – הם הדרך שבה אתה גורם לעולם לדבר עליך, להבין אותך ולזכור אותך. 
מיתוג ויחסי ציבור הם כמו ריצה למרחקים ארוכים. כשאתה מתחיל לרוץ, הגוף שלך עוד לא מכיר את הדינמיקה. הדופק עולה במהירות, הנשימה הופכת כבדה והמאמץ נראה עצום. אבל, ככל שאתה מתרגל, הגוף לומד לווסת את הקצב, הנשימה הופכת יצבה והמרחקים שהיו בלתי אפשריים הופכים לשגרה. כך בדיוק פועל מיתוג אמיתי – לאורך זמן, בהתמדה, עם שיפור הדרגתי שמאפשר לך להחזיק מעמד, לשלוט בשיח ולבנות נוכחות יציבה. 

איך מותגים בונים אסטרטגיה תקשורתית שמנהלת את כל הנכסים הדיגיטליים שלהם, ולא מחפשים רק "להכניס כתבה"
אז מה זה בעצם מיתוג ואיך יחסי ציבור נכנסים לתמונה?
כולם מדברים על מיתוג. חלק חושבים שזה שם יפה ולוגו נוצץ, אחרים בטוחים שזה סרטון ויראלי או קמפיין צבעוני. האמת? זה לא זה.
מיתוג זה לא משהו שקורה ביום אחד, אלא תהליך מתמשך שבו העסק שלך הופך לזהות. יחסי ציבור הם לא רשימת תפוצה לעיתונאים – הם הדרך שבה אתה גורם לעולם לדבר עליך, להבין אותך ולזכור אותך. 
מיתוג ויחסי ציבור הם כמו ריצה למרחקים ארוכים. כשאתה מתחיל לרוץ, הגוף שלך עוד לא מכיר את הדינמיקה. הדופק עולה במהירות, הנשימה הופכת כבדה והמאמץ נראה עצום. אבל, ככל שאתה מתרגל, הגוף לומד לווסת את הקצב, הנשימה הופכת יצבה והמרחקים שהיו בלתי אפשריים הופכים לשגרה. כך בדיוק פועל מיתוג אמיתי – לאורך זמן, בהתמדה, עם שיפור הדרגתי שמאפשר לך להחזיק מעמד, לשלוט בשיח ולבנות נוכחות יציבה. 

Untitled_Artwork (65).png

למה לוגו לא עושה אותך מותג, וכתבה בעיתון לא הופכת אותך לשם דבר?

מיתוג הוא לא גרפיקה – הוא רעיון. הוא סמל, אבל מה שמספרים עליו – זה מה שבונה נוכחות אמיתית. 
כתבה בודדת היא כמו זיקוק – מרשימה לרגע ונעלמת. אם אין לך נרטיב עקבי שמופיע שוב ושוב, אף אחד לא באמת זוכר אותך.
הצלחה בתקשורת היא לא מזל – היא אסטרטגיה. מי שמחכה שמישהו "יגלה אותו", נשאר מחוץ לשיח. 

תגדיר את הסיפור שלך – לפני שמישהו אחר יעשה את זה עבורך. 
תשמור על אחידות במסרים – בכל פלטפורמה
תבנה מומחיות – תייצר תוכן, תופיע בתקשורת, תדבר עם הקהל שלך. 
תוביל שיח – במקום להגיב לשיח. 

איך מותג הופך לעניין ציבורי?

האם העסק שלך מוכן להיות בכותרות מה היתרונות והאתגרים שבחשיפה תקשורתית – ואיך ניתן לשלוט בה

יחסי ציבור הם לא "להכניס כתבה"
עסקים שלא מבינים יחסי ציבור חושבים שמדובר בכלי שיווקי נוסף ואכן הוא כלי שיווקי אבל ללא אסטרטגיה הוא לא ישרת אותך ולא יאפשר לך לשלווט בשיח. 
איך לעשות את זה נכון?
בונים מסע תקשורתי, מייצרים מציאות ולא מגיבים לה.
לסיכום: מיתוג ויחסי ציבור זה לא "רעש" – זו יצירת סמכות, נוכחות והשפעה. לא משנה כמה "המוצר שלך טוב", אם אף אחד לא מבין למה הוא חשוב, הוא יישאר רק עוד עסק. 
השאלה היא: האם אתה על המפה או עוד נקודה שולית בשיח. 
[רוצה שהמותג שלך יהיה חלק מהשיח? בנוי ליחסים ארוכי טווח? בוא נדבר]

בונים כוח.

איך להשתמש בתקשורת ולא להתיישר לפיה
עסקים קטנים ובינוניים מגיבים למציאות, בזמן שהמותגים הגדולים הם אלה שמכתיבים אותה. איך מפסיקים להיות צופים והופכים להיות שחקנים פעילים בזירה?


מי שולט בנרטיב – אתה או התקשורת?
אם אתה מחכה שהתקשורת "תיתן לך מקום", אתה כבר בפיגור. אף אחד לא מחכה לשמוע את הסיפור שלך, ואם אתה לא יוצר אותו – מישהו אחר יספר אותו בשבילך. ואז?
זה כבר לא יהיה הסיפור שלך. 

בעלי עסקים, מנכ"לים ואפילו פוליטיקאים עושים שוב ושוב את אותה טעות: הם מנסים להתאים את עצמם למה שהתקשורת רוצה לשמוע, במקום להבין שהתקשורת היא כלי – ומי שיודע איך להשתמש בה, הוא זה שקובע את הכללים. 

הטעויות שחוסמות אותך

להיות מגיב במקום יוזם – מי שמחכה שידברו עליו, בסוף רק מתגונן
לנסות למצוא חן בעיני כולם – קהל לא נמשך לדמויות "עגולות" מידי. בלי מסר ברור אתה פשוט שקוף.
לחשוב שהאמת מדברת בעד עצמה – הא לא. אם אתה לא שולט בנרטיב, מישהו אחר יקבע איך תיראה המציאות שלך.
אז איך שולטים בשיח? כמה עצות לאלה שלא מעוניינים להיגרר

להפסיק לחכות – להתחיל להכתיב את השיח – 
אם אתה רוצה שידברו עליך, אתה חייב להוביל את השיחה. אנשים ומותגים חזקים לא מחכים שמישהו ישים לב אליהם – הם יוצרים תוכן, מכתיבים נרטיבים ומובילים אג'נדות שמעניינות את הציבור. 
להביא זווית חדה – אם המסר שלך גנרי, אין לו זכות קיום. 
להיות עקבי – ברגע שחוזרים על אותו מסר שוב ושוב – אנשים מתחילים לקלוט אותו.
לחשוב כמו עורך עיתון – האם זה באמת מעניין, או שאתה מספר לעצמך שזה חשוב?

ביקורת היא דלק – להשתמש בה נכון –
ביקורת יכולה להיות הנכס הכי גדול – אם יודעים מה לעשות איתה:
לא למהר להתנצל – במקום להגיב מתוך לחץ, לעצור רגע ולשאול: איך אני מנצל את זה כדי להדגיש את מי שאני?
לשנות את השיח – התקשורת אוהבת מסגור ברור. אם קיבלת ביקורת, תן לה הקשר אחר – כזה שמשרת אותך. 
להפוך לאדם שאנשים רוצים לשמוע ממנו – מי שלא מפחד לקחת עמדה, תמיד יקבל יותר מקום בשיח הציבורי. 

משבר? זה הזמן להוביל- 
משברים הם רגעים שבהם כולם מקשיבים – ולכן גם הזדמנות. השאלה היא לא אם יכתבו עליך, אלא מה ייכתב ואיך אתה שולט בנרטיב. 
משבר לא חייב להיות אסון – הוא יכול להיות מנוף. אם אתה ממילא בכותרות, כדאי שזה יהיה בתנאים שלך. 
להפוך חולשה לכוח – מותגים חזקים יודעים איך להפוך רגעי משבר לנקודת חוזק. 
להפגין ביטחון – הציבור מזהה חולשות מקילומטרים. 

לבנות זהות תקשורתית שאי אפשר להתעלם ממנה:
מותגים ואנשים שלא רוצים להיעלם, חייבים זהות ברורה. זה לא בהכרח אומר להיות פרובוקטיבי – אלא להיות חד, ברור ועקבי. 
לדעת מה הנרטיב שלך – ולחזור עליו שוב ושוב. 
לא לשדר חוסר ביטחון – התקשורת והציבור מזהים מיד חוסר ביטחון. 
להבין שהתקשורת היא אמצעי – אנחנו קובעים איך להשתמש בה. 
לסיכום: אתה יוצר את הסיפור שלך או שאחרים עושים את זה בשבילך?

 

הפסיכולוגיה הציבורית: איך לבנות דמות ציבורית שלא ניתן להתעלם ממנה
למה אנשים מסוימים זוכים לחשיפה תקשורתית מתמדת ואחרים נשארים שקופים? כלים פסיכולוגיים לניהול תדמית ויצירת נוכחות חזקה

שרי אריסון: מטייקונית מרוחקת לאשת חזון
לאורך שנים, שרי אריסון הייתה מזוהה בעיקר עם כסף וכוח. כיורשת של האימפריה המשפחתית וכבעלת השליטה בבנק הפועלים, היא נתפסה בעיני רבים כדמות מרוחקת, טייקונית שחיה בעולם פיננסי מנותק. הציבור לא בדיוק התחבר אליה, והתקשורת נהנתה להציג אותה כדמות שמנותקת מהאזרח הפשוט והממוצע. 
השינוי של אריסון לא קרה ביום אחד – מדובר בתהליך מחושב ואסטרטגי שנפרש על פני מספר שנים. תחילתו ב-2007, עוד לפני שהשיח הציבורי נגד טייקונים התלהם והגיע לשיא, אריסון השיקה במסגרת בנק הפועלים את "יום המעשים הטובים" (יום שבו אנשים פועלים לקידום, לנתינה ועשייה חברתית). המהלך, סימן שינוי ראשוני בתפיסתה – מעבר מאשת עסקים מנותקת לדמות שמשתמשת בהון לנתינה ולקידום של ערכים חברתיים. 
שנתיים לאחר מכן פרסמה אריסון את ספרה "לידה", במסגרתו חשפה צד רוחני באישיותה. בספר מספר אריסון על חזיונות ומסרים שקיבלה ועל השילוב שבין עסקים לתודעה רוחנית. השיח סביב הספר וסביב אריסון היה אמביוולנטי – חלק ראו בשינוי של אריסון שינוי מרענן ואילו היתר הרימו גבה ותהו האם מדובר בניסיון נוסף להתחמק מביקורת כלכלית. 
אותה ביקורת כלכלית שהגיעה לשיא ב-2011 בדמות "מחאת הקוטג'", התסיסה החברתית שבאה בעקבות המחאה שינתה את כללי המשחק והשיח. לפתע, להיות מזוהה עם טייקונים הפך לנטל ולא לנכס. אריסון, ביחס לשאר הטייקונים בישראל, שכבר החלה לשנות את הנרטיב הציבורי שלה – ספגה את הביקורת המועטה ביותר. 
היא המשיכה לעבוד על הנרטיב, העמיקה את המיקוד ביוזמות חברתיות תוך הקפדה על נוכחות ערכית. המסר המרכזי היה חד וברור: עסקים צריכים להיות כוח חיובי בעולם. ככה, במקום להתפס כבעלת הון מנוכרת ביססה עצמה כמובילת דרך חדשה – דמות המשלבת בין השפעה כלכלית לאחריות חברתית. 
היום, למעט המבוגרים שבינינו, אף אחד כמעט שאינו זוכר את שריסון – הטייקונית הקרה מהכותרות של שנות ה-90 וה-2000. היא עיצבה מחדש את התדמית, לא דרך תיקון טעויות – אלא דרך יצירת נרטיב חדש שמתכתב עם הציפיות של החברה הישראלית. 
לסיכום: שינוי תדמית דורש תכנון ארוך טווח. הוא חייב להיות אותנטי ולהתאים לרוח התקופה – אחרת הציבור יזהה אותו כניסיון יחצני בלבד. 
אז איך הופכים מדמות אלמונית למותג ציבורי חזק?
לזהות את הבידול שלך – מה מבדל אותך מאחרים? מה המסר שאתה מקדם? 
לשלוט בנקודת המפגש שלך עם הקהל – מהרשתות החברתיות ועד להופעות בתקשורת – המסר חייב להיות חד ואחיד. 
לייצר תוכן שמוביל שיח – לא רק להגיב, אלא להיות זה שקובע את סדר היום. 
לבנות סמכות – דרך הופעות פומביות, ראיונות ושיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל. 

Call 

972-50-4434432

Email 

Follow

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram

ppr.co.il

©2024 by Public Relations by Shani Mizrahi. Proudly created with Hani Shefer

bottom of page